07 Ekim 2010

Cinayet modası



Moda dergilerini karıştırmayı, trendleri takip etmeyi, vitrinlere bakmayı çok seviyorum. Hatta bir dönem moda dergisinde çalışmaya heveslenmedim değil. Ancak son modanın estetikten, zevkten, etik değerlerden iyice uzaklaştığını ve sorumsuzca tüketime dönüştüğünü farketmemle ilişkimiz bozuldu.

Çıktığı günden bu yana düzenli olarak takip ettiğim Vogue Türkiye'yi bıraktım ilk olarak. Ekim sayısındaki aksesuar ekinde üzerinde hayvanın kafası bulunan kürk bir çantaya yer verdikleri için. Moda için kan akıtmak... Üstelik bunun güzel gözüktüğünü zannetmek... Daha da ötesi bunu kitlelere kabl ettirip talebi ve tüketimi arttımak için dergiye koymak... Asla anlamayacağım ve kendimi teslim etmeyeceğim şeyler... Bunun hiçbir etik değerde veya maaş hesabında karşılığı yok.

Dün Beymen Academia'nın tanıtımı yapıldı. Nefis bir koleksiyon ama kürk dolu... (Yukarıdaki fotoğraf oradan) Ve orada bulunan moda aşıklarının biri bile bunu yadırgamıyor, herkes ceset/ceketlerin önünde kocaman gülücüklerle poz veriyor.

Ben miyim tuhaf olan?

1 yorum:

Halloweena dedi ki...

Bir ben miyim tuhaf olan değil doğru soru. Bir ben miyim utanan olmalı. Utanç duyacak kadar insan olan...

Sonuna kadar katılıyorum