21 Temmuz 2010

Organik şarap serisi Smyrna



Ege'de kendi bağlarında organik tarım yapan İdol, yeni şarap serisi Smyrna'yı dün Mehmet Yalçın'ın şarap barı Rouge'da tanıttı.

Her çeşitten tattım. En çok Cabernet Sauvignon, Merlot ve Passito hoşuma gitti. Her ne kadar tadına tercih edeceğim onlarca alternatif olsa da organik oması sebebiyle bundan böyle evime sık alacağım bunlardan. Malum; şarap antioksidan etkisi sebebiyle sağlık için iyi fakat kullanılan tarım ilaçları bir o kadar zararlı, çoğu yüksek derecede kanserojen. Organik şarapları gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.

İdol'den bahsetmişken; 3 Meşe Consensus serisine de değinmek istiyorum; magnum şişelerde satışa sunulan, üç farklı meşede dinlendirilen, yıllanmaya uygun nefis bir şarap. Bir sene evimde dinlendirdiğim şişeyi geçenlerde açıp içtik. Bugüne dek içtiğim belki de en iyi Türk şarabıydı. 2007 rekoltesinin piyasaya sürülmesi yakın, kaçırmayın.



Bu arada Rouge'a gitmeyi aylardır planlıyordum, nihayet kısmet düneymiş. Çok güzel, olması gerektiği gibi bir mekan. Benim de zamanında bir şarap barı açma hayalim vardı. Hayalimdekine çok benzemese de şarapseveri tatmin edecek cinsten bir yer. Gidin, görün, beyaz şaraplı limonatasından ve kırmızı şaraplı sangriasından için, alttaki kavda aklınızı kaybedip şişelerce şarap alın... Geçtiğimiz pazar da Türkiye'Nin ilk şarap pazarı gerçekleşti Rouge'da. İyi şaraplar %20 indirimli satışa sunuldu. Şu an evde şarap bolluğu yaşadığımız için gitmedim ama mini-kavımızda şişe azaldıkça yenilerini Rouge'dan edinmeye hazırım.

Hiç yorum yok: