24 Mart 2010

Gelinlik diktirmek


Şu sıralar hayatımdaki bir nümerolu atraksiyon gelinlik provalarına gitmek. Zannettiğimden çok daha kolay ve stressizmiş! Hep böyle mi olur, benim terzinin ustalığından mı yoksa benim son derece sade bir model seçmiş omamdan mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama olay şu şekilde gelişti:
İlk randevu: Terziyle tanıştık. Birlikte onlarca gelin dergisine baktık, kafamdaki modelle vücut tipime gidecek olanın orta yolunu bulmaya çalıştık. Modeli kabaca belirledikten sonra kumaşı seçtik ve ölçülerim alındı.
İlk prova: Amerikan bezinden biçilmiş bir örnek üzerime iğnelendi, modelin aşağı yukarı nasıl duracağını kestirmiş olduk ve temel müdahalelerde bulunduk.
İkinci prova: Gelinliğimin gerçek kumaşından dikilmiş, gerçek parçalar giydiridi. Yani aslında ilk kez gelinliğimi giymiş oldum.
Son prova: Bu henüz gerçekleşmedi çünkü etek boyunun ayarlanması için ayakkabılarımla gitmem gerekiyor ve ben henüz onları seçmedim.
Teslim: Son provadan sonra varsa ufak tefek birkaç düzeltme yapılır ve genelikle düğünden 15 gün evvel gelinlik teslim edilir. Son haftaların stresinden gelinlerin kilo kaybettiği söyleniyor, bu durumda son provayı düğüne ne kadar yakın yaparsanız o kadar iyi.

Ayakkabılarımı alıp son provaya koşmak ve gelinliğimin bitmiş halini üzerimde görmek için sabırsızlanıyorum!

1 yorum:

N. dedi ki...

Terziler söyler; (tabii ahbap olanlar çoğunlukla) gelinlik dikmek, abiye dikmekten bin kat daha kolaydır diye... Hele üstünde oyası, işlemesi, boncuğu, danteli yoksa bu kadar çok prova bile göstermelik. Ama eğlenceli olmuyor mu, oluyor. Hem de çok :)