16 Ocak 2011

Hayat kötü şarap içmek için çok kısa



'Hayat kötü şarap içmek için çok kısa' en sevdiğim anonim sözlerden. (Bir diğeri de 'bir kadının asla fazla ayakkabısı olmaz', ama şimdi konumuz bu değil, ona bir sonraki postta değineceğim!)

Şarap içmeyi sevdiğim ortamda ne içildiğine bel bağlamadan tercihimi şaraptan yana kullanırım genelde. Ama artık kötü şaraba dur demeye karar verdim. Bir davette, yemekte, yani benden bağımsız olarak kötü bir şarap seçilmiş ve bana sunuluyorsa bira veya rakı gibi garantili içkilere yöneliyorum. Biranın zaten kötü çıkma ihtimali yok gibi, illa ki birkaç alternatif marka vardır ve birini seversiniz. Rakıda da öyle. En sevmediğiniz rakı markası dahi kötü şarap kadar kötü olamaz.

Bu arada laf şaraptan açılmışken, geçenlerde Akaretler'deki Corvus Wine Bar'a gittim ve notumu 10 üzerinden 7 olarak verdim. Benim bir dönem açmayı hayal ettiğim şarap barını açmışlar. Bir kısmını kadehte de alabildiğiniz onlarca şarap çeşidi ve seçtiğiniz şaraba göre tavsiye edilen 'bite size' yemekler.
Çatal, bıçak, amerkan servis, tuvaletletdeki el kremi, lavanta kolonyası gibi her detay son derece özenli.

Üç puanı nerden mi kırdım?
1. Masalar çok iç içe yan masadaki her konuşmayı en ince ayrntısına kadar duymak zorunda kalıyorsunuz.
2. Paltonuzu asacak askı yok, çantanızı da sandalye kenarına dahi asamıyorsunuz (sandalyeler yuvarlak kenarlı) her şey kucağınıza veya sırtınıza yığılıyor, rahat edemiyorsunuz.
3. Bize denk gelen garson yemekler konusunda çok bilgili değildi. Peynir dolgulu kabak çiçeğinin aslında peynir içine karıştırılmış kabak çiçeği parçaları olduğu konusunda bizi uyarmadı. 'Höşmerim değil' dediği 'peynir tatlısı' gayet de höşmerim çıktı. Bir türlü tarif edemediği tahinli meyhane helvası ise bildiğimiz soğuk ve sert tahin helvası çıktı.

Şarap olarak sadece Corvus satılmasını ise eleştirilecek bir şey olarak görmüyorum çünkü Corvus'un açtığı bir mekan burası, Corvus'un sponsor olduğu bir yer değil.

Yine gider miyim? Kesinlikle evet!

Çok önemli not: Kötü şaraptan kasıt sevmediğim şaraptır. Gün gelir de seçtiğiniz şarap yerine bira ısmarlarsam lütfen bana alınmayın, tamamen kişisel zevk!!!

Hiç yorum yok: