26 Aralık 2010

Noel kurabiyesi



Her sene Noel-Yılbaşı yaklaşınca kurabiye yaparım. Hep farklı bir kurabiye yapmaya niyetlenerek sonunda aynısını yaparım. Bu yıl ilk kez artık benimle özdeşleşmiş kurabiyemi yapamıyorum çünkü fırınım çok küçük... The House Cafe'nin hediye ettiği bir kavanoz dolusu Yılbaşı kurabiyesi (şu yukarıda gördüğünüz) bu anlamda hızır gibi yetişti. Ama yine de insanın kendi yaptığı kurabiye bir başka oluyor...

Yapmak isteyen olursa diye tarifini paylaşıyorum; çok çok basit ve lezzetli. Zamanında ben de internetten bulmuştum.

Malzeme:
-125 gr margarin
-1,5 çay bardağı pudra şekeri
-1,5 çay bardağı çekilmiş ceviz
-1 paket vanilya
-2,5 su bardağı un
-tarçın
-zencefil

Yapılışı:
Eritilmiş margarin ile pudra şekerini çırpın, diğer tüm malzemeyi de ekleyip yoğurun. 0,5 cm kalınlığında kesip kalıplarla kesin ve yağlanmış tepsiye dizip fırına verin.

Icing yaparsanız daha güzel gözüküyor. Evde uğraşmadan Dr Oetker'in hazır renkli icing'lerini kullanmanızı öneririm.

Yaparsanız bana da haber verin! Şimdiden afiyet olsun...

Hiç yorum yok: