28 Mayıs 2010

Boğaz'a alternatif

Sık sık insanlar beni arayıp "Yurt dışından misafirim geliyor, nereye götüreyim?", "Doğum günümü nerede kutlayayım?", "Kız arkadaşıma evlenme teklif edeceğim, neree edeyim?" gibi sorular soruyor.
Cevaplarım aşağı yukarı bellidir; iş yemeğiyse Boğaz manzaralı, şık, pahalı ama kalitesi garanti yerler, Topaz, Sunset, Vogue gibi...
Doğum günüyse ulaşımı kolay, bütçe zorlamayacak ve hemen herkese hitap edecek mekanlar; bunlar çoğunlukla Asmalımescit civarında oluyor...
Üçüncü de geelde Boğaz civarı mekanlar oluyor; hem romantik hem manzaralı, hem de canınızı sıkmamaya garantili...

Dün akşam yaz için Boğaz'a alternatif bir mekandaydım. Aslında yeni değil, 14 yıldır orada; ben neden bu zamana kadar hiç yemek için yolumu düşürmedim bilmiyorum... Four Seasons Sultanahmet'ten bahsediyorum.

Terasında Sultanahmet Meydanı manzarası var, güzel ama biraz turistik. Yemek öncesi içki için güzel. Ama asıl yapmanız gereken avluda akşam yemeği yemek.

Yasemin kokuları ve kuş cıvıltıları arasında, birbirinden nefis yemekler yiyor ve şarap içiyorsunuz. İstanbul'da Boğaz manzaralı yer deseniz bin tane, ama bu atmosfer başka yerde yok. Mekanın saraydan bozma değil, eski bir cezaevi olması da farklı bir duygu katıyor. Lost'taki gibi bir an ışık parlasa ve kendimizi volta atan mahkumlaırın arasında buluversek ne olurdu diye içimden geçirmedim değil...

Hiç yorum yok: